DOBRY SEN. 5 NAWYKÓW, KTÓRE WARTO WPROWADZIĆ W ŻYCIE!

Udostępnij na  

Tu jesteś: Wprowadzenie | Porady | DOBRY SEN. 5 NAWYKÓW, KTÓRE WARTO WPROWADZIĆ W ŻYCIE!

DOBRY SEN. 5 NAWYKÓW, KTÓRE WARTO WPROWADZIĆ W ŻYCIE!

Jakość naszego snu zależy od wielu czynników. Na szczęście na wiele z nich mamy wpływ i możemy świadomie działać w taki sposób, aby nasz sen był mocny i pełnowartościowy. Pamiętaj, że tylko dobry sen pozwala na faktyczną regenerację organizmu, odpoczynek i nabranie sił. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na sen, które pomogą Ci szybciej zasypiać i spać spokojnie.

 

Przede wszystkim - dobry materac

Poza pięcioma nawykami, które warto sobie wyrobić, głównym czynnikiem mającym wpływ na jakość naszego snu jest podłoże, na którym śpimy. Pamiętaj, że zakup materaca jest inwestycją w twoje zdrowie. Polecamy wysokiej jakości produkty, dostępne w naszym asortymencie. Polecamy m.in. kolekcję materacy piankowych Dolce Vita, która posiada warstwę pianki termoelastycznej, dopasowującą się do kształtu ciała. Materace z tej kolekcji zapewnią Ci stabilne podparcie, które odciąży kościec i mięśnie. Jednak nasza oferta to o wiele więcej. Posiadamy różnorodne materace, o odmiennych poziomach twardości, wykonane z rozmaitych materiałów.

Pięć nawyków, które zapewnią Ci dobry sen

Poniżej przedstawiamy listę nawyków, które ułatwią Ci zasypianie oraz sprawią, że Twój sen stanie się spokojniejszy. Zadbaj o jakość swojego snu, a szybko zauważysz ogólną poprawę swojego stanu fizycznego i psychicznego. Oto nasze sprawdzone sposoby na sen!

 

1. Przewietrz pomieszczenie, w którym śpisz

Chcesz ułatwić sobie proces zasypiania i sprawić, że jakość Twojego snu wzrośnie? Koniecznie zadbaj o jakość powietrza w swojej sypialni. Zanim pójdziesz spać przewietrz pomieszczenie. Możesz również kupić nawilżacz lub oczyszczacz powietrza. Dobra jakość powietrza znacząco poprawi jakość Twojego snu.

 

2. Unikaj tłustych i ciężkostrawnych potraw na kilka godzin przed snem

Trawienie jest dla organizmu stosunkowo obciążającym procesem. Aby zapewnić sobie dobry sen, unikaj jedzenia ciężkich, obfitych i tłustych kolacji. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zasnąć, a rano obudzisz się lekki i wypoczęty.

 

3. Na kilka godzin przed snem zrezygnuj z kawy i mocnej herbaty

Kofeina i teina mają działanie pobudzające. Z tego powodu filiżanka kawy lub kubek mocnej herbaty mogą skutecznie utrudniać zaśnięcie. Na 3-4h przed snem zrezygnuj z picia napojów zawierających teinę lub kofeinę. Niewskazane są również mocno słodkie napoje, ponieważ cukier także wykazuje działanie pobudzające.

4. Zaciemnij sypialnię

Za jakość naszego snu odpowiada m.in. melatonina, związek, który najlepiej syntetyzuje się w całkowitej ciemności. Dlatego zasłoń okna, zgaś światło i zadbaj o to, by w Twojej sypialni było jak najciemniej.

 

5. Unikaj niebieskiego światła i zadbaj o wyciszenie umysłu

Przed pójściem spać postaraj się nie oglądać telewizji, nie korzystać z telefonu, ani innych urządzeń emitujących niebieskiego światło, które pobudza. Zamiast tego poczytaj książkę, weź chłodny prysznic lub ciepłą kąpiel. Porozmawiaj z kimś bliskim, medytuj albo wykonaj proste ćwiczenia relaksujące. Postaraj się wyciszyć umysł. Dzięki temu z pewnością szybciej zaśniesz.

 


Opublikowano: 13. 5. 2021
W naszej witrynie internetowej używamy plików cookie do oceny ruchu i optymalizacji działań marketingowych. Dalsze korzystanie z naszej witryny internetowej oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji
Zgadzam się