SOCIAL MEDIA

Tu jesteś: Wprowadzenie | Strefa Partnera | SOCIAL MEDIA

JAK PROWADZIĆ SOCIAL MEDIA?

TEMAT 1: FACEBOOK

Zasięgi

1. Ilość polubień to nie zasięg. Zasięg organicznny dlaposta na fanpage prowadzonego nieregularnie wynosi od 1% do 5%, czyli jeśli mamy 1000 fanów to przy nieregularnej publikacji maksymalnie 50 osób zobaczy nasze treści - na przykład posta. Oznacza to, że warto podnieść zasięgi.

Aby je podnieść trzymaj się 3 zasad (które wpływają na współczynnik Edge Rank który przekłada się na zasięg):

a) Publikuj regularnie - nie rzadziej niż 1 w tygodniu,

b) Publikuj treści które są ciekawe i użyteczne - wyłącznie takie mogą generować realne zainteresowanie, udostępnienia i komentarze. Informacje o promocjach są użteczne ale tylko dla osób które właśnie planują zakup.

c) Jeśli pod postem pojawi się komentarz - koniecznie na niego odpowiedz. Zrób to w pozytywyny sposób.

d) Jakość posta jest równie ważna jak regularność. Duża ilość postów o niskim zaangażowaniu obniża zasiegi.

 

CO PUBLIKOWAĆ?

1. Twoje posty są skuteczniejsze niż reposting czyli udostępnianie postów z inncyh fanpage.

2. Video jest skuteczniejsze niż posty. 

3. Nie umieszczaj linków w postach. Umieszczaj je w komentarzu. Link w poście obniża zasięg. Link w komentarzu zachęca do kliknięcia w sekcję komentarzy - pogłębia interakcję.

4. Zachowaj zasadę 80/20: gdzie 80% to treści rozrywkowe lub użyteczne a 20% to posty sprzedażowe.

 

WYSZUKIWANIE - HASHTAGI

2. Ułatw znalezienie siebie - używaj hashtagów specyficznych dla danej branży, np.:

#sen #zdrowysen #bezsennosc

#bolekregoslupa #boleplecow

#materace #materac #dobrymaterac

#zdrowystylzycia  #sypialnia

#[marka]

 

CEL PUBLIKOWANIA

1. Publikowanie postów na Facebooku nie ma bezpośredniego przełożenia na sprzedaż w krótkim okresie czasu.

2. Podstawowym celem publikacji jest:

a) budowanie zaufania jako firmy która kontaktuje się z klientami, realnie istnieje, dba o swój wizerunek. W epoce social mediów posaidanie sprawnego fanpage i regularnie prowadzonego fanpage jest podstawą budowy zaufania.

b) rozmowa z klientami - fanpage jest takim samym kanałem obsługi klienta jak fizyczna rozmowa z nim w salonie. Fanpage nie służy w pierwszej kolejności do reklamy.

 

PROMUJ POSTY KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ SKUTECZNE

1. Jeśli jakiś post przyciąga uwagę - zapromuj go lokalnie, choćby za niewielką kwotę i na krótki okres.

2. Post promowany promuj w Twoim mieście + np 10-40km w grupie demograficznej Twoich odbiorców.

3. Post promowany - to nie reklama która szybko przyniesie Ci klientów. Post promowany zwraca na Ciebie uwagę lokalnej społeczności zwiększając Twoją grupę obserwujących i fanów do której dopiero możesz skierować reklamę z ofertą.

4. Reklamy i posty reklamowe bez regularnie prowadzonego fanpage są mało efektywne. Dzięki postom promowanym dowiadujemy się kto na facebooku jest grupą która reaguje na naszą komunikację.