JAK ZADBAĆ O KRĘGOSŁUP KIEDY DŁUGO SIEDZISZ W BIURZE? 9 PROSTYCH ĆWICZEŃ

Udostępnij na  

Tu jesteś: Wprowadzenie | Porady | JAK ZADBAĆ O KRĘGOSŁUP KIEDY DŁUGO SIEDZISZ W BIURZE? 9 PROSTYCH ĆWICZEŃ

JAK ZADBAĆ O KRĘGOSŁUP KIEDY DŁUGO SIEDZISZ W BIURZE? 9 PROSTYCH ĆWICZEŃ

Długotrwałe siedzenie przed komputerem może szkodzić naszemu zdrowiu w wielu różnych aspektach. Oto kilka przykładowych aspektów: wpływa na problemy z kręgosłupem, siedzenie przez długi czas może promować złe nawyki postawy, takie jak garbienie się lub wyginanie kręgosłupa, brak aktywności fizycznej towarzyszący długotrwałemu siedzeniu może też przyczynić się do przybierania na wadze i rozwoju otyłości, może także prowadzić do stagnacji krwi w naczyniach krwionośnych nóg, co zwiększa ryzyko zakrzepów krwi i innych problemów z układem krążenia. Brak aktywności fizycznej i długotrwałe siedzenie - wpływają wreszcie na metabolizm, prowadząc do insulinooporności, problemów z gospodarką lipidową i cukrzycy typu 2 oraz na problemy z oczami - patrzenie na ekran komputera przez długi czas może prowadzić do zmęczenia oczu, zespołu suchego oka i innych problemów z widzeniem.

Na końcu jednak nie jest to najmniej istotne - długotrwałe siedzenie przed komputerem może przyczynić się do izolacji społecznej, depresji, lęku i innym problemom zdrowia psychicznego.

Poznaj kilka sposób na wsparcie swojego ciała a przede wszystkim kręgosłupa jeśli kiedy długo siedzisz przed komputerem. Poniżej prezentujemy kilka prostych ćwiczeń, które pomogą Ci zachować dobre samopoczucie.

Jak długotrwałe siedzenie przed komputerem wpływa na Twoje zdrowiE i kręgosłup?

1. Siedzenie w niewłaściwej pozycji przez dłuższy czas może prowadzić do bólu pleców. Często osoby, które siedzą przed komputerem, garbią się lub przyginają głowę do przodu, co naciska na kręgosłup i mięśnie pleców.

2. Długotrwałe siedzenie może przyczynić się do złych nawyków postawy, takich jak garbienie się lub wyginanie kręgosłupa. To może prowadzić do problemów z kręgosłupem w dłuższej perspektywie.

3. Patrzenie na ekran komputera przez dłuższy czas może wymuszać niewłaściwą pozycję szyi i głowy. To może powodować napięcie mięśni szyi i ramion oraz prowadzić do bólu kręgosłupa szyjnego.

4. Długotrwałe siedzenie może przyczynić się do przewlekłego ucisku na krążki międzykręgowe w kręgosłupie. To może prowadzić do zwyrodnienia tych krążków, co z kolei może powodować ból pleców w pracy i innych problemów kręgosłupa.

5. Brak aktywności fizycznej i długotrwałe siedzenie mogą prowadzić do utraty elastyczności kręgosłupa. Elastyczny kręgosłup jest istotny dla zdolności wykonywania ruchów i unikania bólu.

Co zrobić aby uniknąć negatywnego wpływu pracy biurowej? Jak zadbać o kręgosłup kiedy długo siedzisz?

1. Zadbaj o dobrą postawę. Usiądź prosto, trzymając plecy wyprostowane i barki w linii. Nogi powinny być ułożone równolegle do podłogi.

2. Stosuj przerwy i rozciąganie. Co jakiś czas wstań od biurka, rozciągnij mięśnie i wykonaj kilka prostych ćwiczeń, aby rozluźnić kręgosłup - rozciąganie pleców jest prostym i skutecznym sposobem aby zapobiegać bólom pleców a jeśli bóle już się pojawią to ćwiczenia pomogą na złagodzenie bólu pleców

3. Zadbaj o ergonomiczne środowisko pracy. Dostosuj swoje stanowisko pracy, takie jak wysokość krzesła i pozycję monitora, aby zapewnić jak najlepszą postawę ciała.

4. Regularna aktywność fizyczna. Włącz do swojego dnia regularną aktywność fizyczną, aby wzmocnić mięśnie pleców i utrzymać kręgosłup w dobrej kondycji. Nasze mięśnie i stawy - czyli nasz aparat ruchu jak sama nazwa wskazuje został stworzony do ruchu, w ruchu następuje jego odżywienie, ukrwienie i dotlenienie. Oznacza to, że najprosztszym sposobem który pomaga zapobiegać bólom pleców jest nawet niewielki ale regularny ruch.

5. Unikanie nadmiernego siedzenia. Staraj się ograniczyć czas spędzany przed komputerem, a w międzyczasie chodź lub ruszaj się, aby aktywować mięśnie to pomoże zapobiegać bólom pleców - choćby cogodzinne podejście w biurze po szklankę wody pomaga jako ćwiczenie.

6. Odpowiednia regeneracja - czyli odpowiednia ilość i jakość snu. Sen powinien trwać co najmniej 8-8,5h a 7 godzin to absolutne minimum. Kręgosłup w czasie snu powinien mieć możliwość regeneracji, odpowiedniego ułożenia i dekompresji - można to uzyskać przez połączenie odpowiedniej pozycji w czasie snu (najlepiej na plechach lub na boku) oraz zastosowania materaca o odpowiedniej twardości i budowie, najlepiej materaca aktywnie wpływającego na regenerację jak Magnistretch.

Przestrzeganie tych zasad może pomóc w zapobieganiu bólom pleców i innym problemom z kręgosłupem związanym z długotrwałym siedzeniem przed komputerem.

9 prostych ćwiczeń rozciągających które pomogą CI ŁAGODZIĆ BÓL PLECÓW W PRACY BIUROWEJ A TAKŻE WESPRĄ TWÓJ KRĘGOSŁUP

Ćwiczenia rozciągające wykonywane w czasie pracy biurowej mogą pomóc w zapobieganiu bólom kręgosłupa i ogólnie poprawić komfort pracy. Regularne przerwy na krótkie ćwiczenia rozciągające mogą pomóc w rozluźnieniu mięśni, poprawieniu postawy i zmniejszeniu napięcia w kręgosłupie - co z pewnością pomoże obniżyć ból pleców w pracy.

Poznaj 9 prostych ćwiczeń które możesz wykonać w czasie pracy biurowej siedząc przy biurku a które pomogą obniżyć Ci napięcie mięśni, obniżą ból pleców w pracy, dolegliwości kręgosłupa oraz wesprą odżywienie krążków międzykręgowych.  Ćwiczenia te pomagają zapobiegać bólom pleców a bazują na rozciąganiu a w szczególności działają poprzez rozciąganie pleców.

1. Przechylanie głowy na bok z dociąganiem jej za pomocą ręki - rozciąganie szyi

2. Przechylanie się na bok z wyprostowaną ręką - rozciąganie ręki

3. Obroty nadgarstków - rozciąganie rąk i nadgarstków

4. Obroty ramion.

5 A. Rotowanie - skręcanie osi ciała z wyprostowanymi rękami.

5 B. Wyginanie ciała na bok z wyprostowanymi rękami.

7. Gimnastyka ramion - unoszenie splecionych ramion.

8. Zaplatanie rąk za plecami.

9. Przyciąganie klatki piersiowej do kolan - pochylanie się

Ćwiczenia te można wykonywać przez kilka minut co godzinę lub co kilka godzin pracy przy komputerze. To pomoże w utrzymaniu elastyczności mięśni, poprawieniu krążenia, pomaga też zapobiegać bólom kręgosłupa. Jednak pamiętaj, że nie zastępują one pełnej aktywności fizycznej, dlatego ważne jest także regularne uprawianie sportu i ruchu poza pracą biurową.

 

Jeśli chcesz zobaczy powyższe ćwiczenia - film wideo znajdziesz na naszym kanale YouTube:JAK ŁAGODZIĆ BÓL PLECÓW PODCZAS PRACY BIUROWEJ? JAK ZADBAĆ O KRĘGOSŁUP KIEDY DŁUGO SIEDZISZ? 9 PROSTYCH ĆWICZEŃ, JAK ĆWICZYĆ W BIURZE

JAKIE SĄ OBJAWY BÓLU KRĘGOSŁUPA I PROBLEMÓW Z KRĘGOSŁUPEM?

Długotrwałe siedzenie przed komputerem może prowadzić do różnych problemów z kręgosłupem, a objawy tych problemów mogą się różnić w zależności od obszaru kręgosłupa, który jest najbardziej dotknięty. Oto niektóre z najczęstszych objawów problemów z kręgosłupem wynikających z długotrwałego siedzenia przed komputerem:

1. Bóle pleców.

Najczęstszym objawem są bóle pleców, które mogą występować w różnych miejscach kręgosłupa, takich jak odcinek szyjny, piersiowy lub lędźwiowy. Bóle te mogą być przewlekłe lub okresowe.

2. Sztywność kręgosłupa.

Długotrwałe siedzenie może prowadzić do sztywności kręgosłupa, co utrudnia wykonywanie ruchów i prowadzi do dyskomfortu.

3. Bóle szyi i ramion.

Zły sposób, w jaki siedzisz przy komputerze, może prowadzić do napięcia mięśni szyi i ramion, co objawia się bólami i dyskomfortem w tych obszarach.

4. Bóle głowy.

Niewłaściwa postawa ciała i napięcie mięśni szyi może prowadzić do bólów głowy, w szczególności migren.

5. Bóle w okolicy krzyża i bioder.

Długotrwałe siedzenie może wpłynąć na obszar krzyża i bioder, powodując bóle w tych obszarach.

6. Zmiany w kręgosłupie.

W dłuższym okresie długotrwałego siedzenia mogą wystąpić zmiany w strukturze kręgosłupa, takie jak zwyrodnienie krążków międzykręgowych.

7. Zaburzenia nerwowe.

W niektórych przypadkach długotrwałe siedzenie może prowadzić do ucisku nerwów kręgowych, co objawia się bólami, mrowieniem lub drętwieniem w różnych częściach ciała, takich jak ręce i nogi.

8. Problemy z postawą.

Siedzenie w złej postawie przez długi czas może prowadzić do problemów z postawą, takich jak garbienie się lub wyginanie kręgosłupa.

Jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych objawów, warto skonsultować się z lekarzem lub specjalistą od kręgosłupa. Profesjonalna ocena może pomóc zidentyfikować przyczyny dolegliwości i opracować plan leczenia lub rehabilitacji, który pomoże złagodzić bóle i przywrócić zdrowy kręgosłup. Ponadto, dbanie o prawidłową postawę, regularne przerwy na rozciąganie i aktywność fizyczną mogą pomóc w zapobieganiu problemom z kręgosłupem związanym z długotrwałym siedzeniem przed komputerem.

 

TEST GŁÓWNA

Poznaj materace regeneracyjne Magnistretch z opatentowaną technologią

POBIERZ E-BOOK: JAK ZDROWO SPAĆ I SKUTECZNIE SIĘ REGENEROWAĆ

Magnistretch 10

Magnistretch 10

Kolekcja Magnistretch

Średnio miękki materac do aktywnej regeneracji ciała podczas snu. Specjalnie zaprojektowania konstrukcja oraz piany stretch zapewniają intensywane rozluźnianie mięśni i regenerację kręgosłupa. Wyższa warstwa termoelastycznej pianki zapewnia większy komfort. Światowy patent Magniflex.

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 25 cm
  3. Twardość pośredni

5 495

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Magnistretch 12

Magnistretch 12

Kolekcja Magnistretch

Wysoki, średnio miękki materac, zapewniający aktywną regenerację podczas snu. Specjalnie zaprojektowania konstrukcja oraz piany stretch zapewniają intensywane rozluźnianie mięśni i regenerację kręgosłupa. To chroniony na całym świecie patent firmy Magniflex.

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 30 cm
  3. Twardość średnio miękki

6 340

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Magnistretch 9

Magnistretch 9

Kolekcja Magnistretch

Średnio twardy materac do aktywnej regeneracji ciała podczas snu. Specjalnie zaprojektowania konstrukcja oraz piany stretch zapewniają intensywane rozluźnianie mięśni i regenerację kręgosłupa. Światowy patent Magniflex.

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 23 cm
  3. Twardość średnio twardy

4 995

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Magnistretch Sport 9

Magnistretch Sport 9

Kolekcja Magnistretch

Materac średnio twardy piankowy regenerujący kręgosłup i ciało podczas snu. Daje bardzo intensywny efekt rozciągania. Odpowiedni dla dzieci w fazie wzrostu, młodych sportowców i osób cierpiących na zaburzenia biomechaniczne kręgosłupa. Zaspokaja preferencje sztywniejszego materaca. Światowy patent Magniflex.

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 23 cm
  3. Twardość średnio twardy

4 240

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Dolce Vita Comfort Dual 10

Dolce Vita Comfort Dual 10

Kolekcja Dolce Vita

Wyjątkowy materac medyczny, z wysoką warstwą pianki termoelastycznej, zapewniającą wyjątkowy komfort i regenerację ciała podczas snu.  

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 25 cm
  3. Twardość średni, średnio twardy

4 390

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Dolce Vita Dual 8

Dolce Vita Dual 8

Materac medyczny zapewniający miękkie podparcie. Wyjątkowa wysoka warstwa pianki termoelastycznej zapewniająca wyjątkowy komfort i regenerację ciała podczas snu. Posiada system dwóch stref komfortu Dual Comfort

  1. Wysokość 20 cm
  2. Twardość średnio miękki, średni

3 840

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ

Dolce Vita Deluxe Dual 12

Dolce Vita Deluxe Dual 12

Kolekcja Dolce Vita

Bardzo wygodny materac medyczny z wyjątkową wysoką warstwą pianki termoelastycznej dla maksymalnego komfortu i regeneracji ciała podczas snu.

  1. Wymiary 80x200 cm
  2. Wysokość 30 cm
  3. Twardość średnio miękki, średni

5 240

Zobacz szczegóły PORÓWNAJ


Opublikowano: 11. 9. 2023
W naszej witrynie internetowej używamy plików cookie do oceny ruchu i optymalizacji działań marketingowych. Dalsze korzystanie z naszej witryny internetowej oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji
Zgadzam się